Şanlıurfa’da yayalar için ayrılan kaldırımlar motosikletler tarafından kullanılıyor. Özellikle Atatürk Bulvarı ve Haşimiye Meydanı üzerinde geçen motorlar yayalara zor anlar yaşatıyor. Yayalara ait kaldırımların bir de motosiklet sürücüleri tarafından kullanılması vatandaşların tepkilerine neden oluyor.Yayalara ayrılmış yolda cirit atan bu motosikletlere, öyle görünüyor ki dur demek için illa birilerinin bu yolda ölmesi gerekecek.Ruha Haber Ajansı’na konuşan  vatandaşlar ise “Burada yayaların hayatını tehlikeye atıyorlar. Motosikletler ve bisikletler kaldırımda üzerimize geliyorlar. Bazen düz yolda yürümek zorunda kalıyoruz” diyerek tepkisini dile getirdi.

 

Sürücüleri İçişleri Bakanına şikayet etti

 

Araştırmacı Yazar Ömer Faruk Uçkan’da kaldırım işgali sorununun çözülmesi için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya bir dilekçe gönderdi. Uçkan dilekçesinde, ”Ben size şehrimizde karşılaştığım bir sorun hakkında yazma ihtiyacı duydum. Şehirdeki kaldırımlar yol gibi kullanan motosikletler var ve bunların çoğu plakasız durumda.Genellikle kaldırımlarda engelliler için yapılan rampalar motosikler sürücüleri tarafından kullanılıyor. Bu olumsuz tablo vatandaşlarımızın hayatını tehlikeye düşürüyor. Özellikle yaşlı ve engelli vatandaşlarımız çok sıkıntı yaşıyor.Sizden kaldırımı yol gibi kullanan motosiklet sürücülerine ceza yazılmasını istiyorum” dedi.

 

ŞANLIURFA (RUHAAJANS)