Şanlıurfa’da HDP-DBP Urfa İl Örgütleri, cezaevlerinde başlatılan açlık grevlerine için duyarlılık çağrısı yaptı.
Yaklaşık 2 aydır devam eden açlık grevlerine her geçen gün cezaevlerinden yeni tutuklular katılırken, açlık grevi eylemlerine de duyarlılık çağrısı yapılmaya devam ediyor. Urfa HDP ve DBP İl Örgütü, Urfa Barış Anneleri, HDP Urfa Milletvekili İbrahim Ayhan, DBP Eş Genel Başkan Yardımcısı Salih Yıldırım’ında katılımıyla HDP İl Binasında düzenlenen basın toplantısıyla açlık grevlerine bir kez daha duyarlılık çağrısı yapıldı.
Telafisi olmayan sonuçlar yaşanabilir
Toplandı da konuşan HDP Urfa İl Eş Başkanı Ayşe Sürücü, cezaevlerinin 15 Temmuz sonrası daha da ağırlaştırılarak esir alınan mahkumlara baskı, işkence ve kötü muameleler zorla dayatılarak insan onurunu rencide eden hak ihlalleriyle yüz yüze kaldıklarını iddia etti.Cezaevlerinde tutuklu ve hükümlülere yönelik darp, tehdit, işkence, Türkçe dışındaki dillerde konuşma yasağı, televizyon radyo gibi yayınların yasaklanması gibi uygulamalar, cezaevi politikası halini aldığını söyleyen Sürücü, 27 cezaevinde devam eden açlık grevlerinin 57’inci gününe girdiğini hatırlatarak, “Cezaevindeki eylemler sahiplenmezse ve AKP’nin bu kirli politikalarına karşı her alanda güçlü bir direniş geliştirilerek geri adım attırılmazsa hiç görmek istemeyeceğimiz telafisi olmayan sonuçlar yaşanabilir” dedi.
Sürücü tutsakların talepleri karşılanıncaya kadar eylem ve etkinliklerine devam edeceklerini söyledi.

