HDP Batman Milletvekili Mehmet Ali Aslan Belediye tarafından yapılan Ramazan şenliklerine tepki göstererek şunları söyledi.
Batman halkı, sivil toplum kuruluşları yazarlar ve yurttaşlar Batman Belediyesinin “Ramazan Şenlikleri” adı altında düzenlediği yüksek sesli gürültülü etkinliklere tepki göstererek israfa ve manevi değerlere karşı umursamazlığa dönüştüğünü belirterek, derhal iptal edilmesini veya Ramazan ayı ötesine ertelenmesini sosyal medya ve basın aracılığı talep etmiştir. Kur'an, ibadet ve Takva ayı olan Ramazanın ruhuna yaraşır bir şekilde, Ramazanı ifa etmek istediğini belirten Batman halkı, Kayyum yönetimindeki Batman Belediyesinin teravih saatinde yapmış olduğu yüksek sesli etkinliklerden oldukça rahatsız olduğunu basın ve sosyal medya yolu ile ilan etmiştir. Elbette ki her insanın bir diğerini rahatsız etmemek ve değerlerine hakaret etmemek şartıyla istediği gibi özgürce yaşama ve eğlenme hakkı vardır. Ancak her inanç sahibi insanın inancını rahatça ve serbestçe yaşaması için de gerek toplumsal sivil iradenin gerekse kamu iradesinin tedbir alıp zemin sunması elzemdir. Uygun bir zaman, zemin ve mekanda çok doğal karşılanabilecek etkinliklerin, özel zaman ve mekanlarda aynı karşılığı bulmayacağından hareketle Teravih namazı esnasındaki yüksek sesli müzik ve gürültünün, evlerinde ve camilerde ibadet eden halkımızı rahatsız etmesini doğru bulmadığımı ifade etmek isterim. Batmanda ekonomik durumu kötü binlerce yoksul aile varken Belediye ve kamu kaynaklarının bu yoksul ailelere dağıtılmaması bu mübarek ayda israfa aktarılması da ayrıca duyarlı Batman halkımız tarafından da tepki ile karşılanmaktadır. Halkımız Batman Belediyesinin yüksek sesten ve gürültüden kaynaklı bu etkinlikleri Ramazan ayı dışında bir aya ertelenmesini veya ibadet edenleri rahatsız etmeyecek bir formata sokulmasını ve Batman halkından Özür dilenmesini talep etmektedir.

