Nas'ın Yeni Klibini Gazeteci Mehmet Er Çekti

Gazeteci Yazar Mehmet ER, Ahmet NAS'ın klip çekimlerine başarılı bir şekilde imza atarak yönetmenliğe soyundu.

Nas'ın Yeni Klibini Gazeteci Mehmet Er Çekti
Bu içerik 345 kez okundu.

Sanatçı Ahmet NAS'ın "Çok Özlemek" isimli son albümünde yer alan "Aman Ey Erenler" adlı eserine Mehmet ER yönetmenliğinde klip çekildi.

Kapalı mekan stüdyo görüntülerinin de yer aldığı klibin açık hava görüntüleri Ş.Urfa'nın Karaköprü ilçesinde çekildi.

Mevzubahis kliplerini içinde bulunduğumuz 3 aylar vesilesiyle hazırladıklarını ve 19 Nisan'da idrak edilecek olan Berat Kandilinde yayınlayacaklarını belirten klip yönetmeni ER'e bizde bu yeni çalışması için başarılar diliyoruz

GÜFTE MEVLANA'DAN DESTEK BAĞCAN'DAN

"Gönül almayı bilmeyene ömür emanet edilmez"(Mevlana Celaleddin-i Rumi)

Üstteki güfteyi Aleyna TİLKİ, Emrah KARADUMAN bestesiyle icra etmiş bir de klipleri var.

Eseri bir kaç kez dinledim. Popçu olarak ünlenen Aleyna'nın bu eseri ve kendi tavrı Fanteziye aşırı kaçmış bu şarkıda. Fantezi olmasına rağmen tekdüze bir altyapı var, renk saz az.

Yine de akıcı bir yorum bizler gibi hastalıklı, teknik detaylara takılmayanlar, yolda iş yerinde süresi de 2:40 saniye gibi muadillerine nazaran kısa olduğundan sıkılmadan dinlerler.

Ki reel verilere göre de "Dipsiz Kuyum" adlı bu şarkı en yaygın sosyal video paylaşım sitesinde 170 milyon kez izlenmiş. Argo bir tabirle, boru değil yani marjinal bir rakam.

Benim "Aleyna" konusuna eğilmeme neden olan 2 madde var. Biri "Gel Konuşalım" ve "Söylemezsem Olmaz" gibi ulusal kanallarda yayın yapan önemli programlarda son günlerde gündemde olması, diğerini alt paragraflarda birazdan yazacağım.

Magazin gündemine oturmasına sebep: TİLKİ'nin Selda BAĞCAN ile yapmış olduğu düet ve bunu haklılık payı olan nedenlerle usta bestekar Özdemir ERDOĞAN'ın eleştirmesi.

Haklılık payı olan nokta; subliminal mesajların yerelde ülke, genelde Dünya müziğinde var olduğu; haksız olduğu noktalarsa;

1) Şahsileştirerek olayı farkında olmadan basite indirmesi, farkındalığın yönünü değiştirmesi

2) Sansasyona uzak yaşayan ve amacı meslektaşı bir gence destek vermek olduğundan takdir hak eden bir protest sanatçıyı zedelemesi

3)  Sansür, kısıtlamanın kimseye yakışmayacağı gibi bir sanatçının bunu talebi veya iması

Dİkkatimi celb eden diğer nedense ERDOĞAN gibi çok sert eleştiri yapanların yanı sıra abartılı olarak TİLKİ'yi sevenler.

Bu sevgi tahmin ettiğiniz gibi yaşıtları gençler arasından değil. Zaten böyle olsa dikkat çekici de olmazda benim için de, okuyucular için de.

Gayet mutaassıp çevrelerde, yasinli, hatimli kadın günlerinde Aleyna TİLKİ'ye övgüler yağdırılıp; "Mevlana'nın sözlerini şarkı yapmış, ismi Kur'an'da geçiyor" diye kutsiyet atfediliyor.

Makalenin başında zikrettiğim gibi "Mevlana" kısmı doğrudur. Diğer mevzuya gelecek olursak; konuyu şöyle bir örnekle açıklayayım.

Vakti zamanında yeni çocuğu olan bir aile imama gidip isim koymasını rica edince; imam efendi meşgul olduğundan Kur'an-ı açın oradan gördüğünüz bir ismi koyun demiş. Aradan vakit geçmiş kimliğe yazdırmışlar, Hocaya kulağına ezan okusun diye getirmişler.

Hoca kimliğe bakınca şaşkın halde demiş ki: "Bu Büdü nedir?" Demişler "Hocam sen dedin Kur'an'a bakın İyyake na(Büdü) geçiyor ya Fatiha'da."

Arapça kelime manası olarak "Üzerimize" demektir "Aleyna." "Büdü" ne kadar anlamlıysa o da kelime manası olarak "Büdü" ile yarışır.

Sonuç: hedeften şaşsa da halkın teveccüh etmedeki niyeti güzeldir. Sansüre de kime uygulanmaya kalkılırsa kalkınsın karşıyız.

Nas'ın Yeni Klibini Gazeteci Mehmet Er Çekti
Yorum Yap
Kalan karakter sayısı : 500
BENZER ÇEKEBİLİR X
Bodrum’da mülteci botu battı: 9 kişi yaşamını yitirdi
Bodrum’da mülteci botu battı: 9 kişi yaşamını yitirdi
Önen’den Babalar Günü mesajı
Önen’den Babalar Günü mesajı